FAQs
Hur går det till att hyra av oss?
Kontakta oss, helst via mail och berätta vad du är intresserad av att hyra. Vi skickar dig en offert och sedan hörs vi för att kolla så att allt stämmer enligt era önskemål.
Efter det får ni en bekräftelse.
Du bör boka så tidigt som möjligt så att det du önskar hyra finns ledigt på rätt datum.
Vi tar ut en bokningsavgift på 15% av det totala bokningsbeloppet. Denna avgift får man ej tillbaka vi ev avbokning.
Ändring/avbokning
Avbokning senast 45 dagar före bokningsdatum är kostnadsfritt förutom bokningsavgiften.
7-44 dagar debiteras 50% av ordervärdet.
7 dagar eller mindre debiteras hela summan.
Önskar ni öka på beställningen går det säkert att ordna, beroende på lagret just då.
Hyresperiod
I priset ingår hyra för 4 dagar.
Upphämtningsdag/ festdag/ vilodag/ returdag.
Vid ej återlämnat gods på returdagen debiteras hyrestagare löpande.
Saknat eller skadat gods
Innan leverans sker en genomgång av godset av oss på Dukat till fest.
Skulle något vara skadat eller saknat vid leverans kontakta oss direkt.
Vi accepterar inga anmälningar av skadat gods vid leverans efter användningstillfället.
Om något gods returneras skadat eller saknas debiteras 50 kr per föremål. Skrivs in på fakturan.
Betalning
Betalning sker mot faktura.
10 dagars betalningsvillkor. Priserna är inklusive moms.
Hämtning/leverans
Det bästa är om ni själva hämtar godset hos oss.
Alternativt kan vi leverera mot överenskommet pris.
Diskning av gods
Allt gods som använts vid förtäring diskas av oss på Dukat till fest. (Ingår i priset)
Porslinet ska återlämnas utan matrester och sköljas av med vatten. (Fett som ligger kvar kan skada emaljen).
Använd EJ diskmaskin.
Silverbestick får ej läggas i blöt då det kan skada dem.
Övrig dekor återlämnas i samma skick som det lämnades ut.
Personuppgiftspolicy/GDPR
Vi värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Vi har en dataskyddsförordning som gäller i hela EU – General Data Protection Regulation (GDPR). GDPR ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL) och innebär en del förändringar, framförallt stärks dina rättigheter som individ när det gäller hur företag får behandla dina personuppgifter.
Du ska enkelt kunna ändra dina uppgifter. Du får gärna ta kontakt med oss för att veta vilka uppgifter vi har om dig. Du ska kunna bli borttagen som kund. Med undantag: När du har en pågående order som ännu inte har skickats eller endast delvis har skickats, samt om du har en obetald skuld hos oss, oberoende av betalningsmetod. Du skall i första hand vända dig till info@dukattillfest.se för att bli borttagen eller få information om vad vi har sparat om dig.
Hur lagrar vi dina uppgifter och varför?
De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.
Vi samlar bara vanliga uppgifter som för- och efternamn, e-post, adress, postnummer, ort, land och telefonnummer för att endast kunna ta emot din beställning och fakturera.
Uppgifterna används inte till något annat.